Kuvaus
Synthetic CVT Fluid
Portaattomissa automaattivaihteistoissa (Continuously Variable Transmissions) eli variaattorivaihteistoissa käytetään hihnaa tai metalliketjua, joka kulkee kahden muuttuva-halkaisijaisen hihnapyörän välissä. Tämä vaatii kitkaominaisuuksiltaan erityisen öljyn, jotta hihna tai ketju ei luistaisi.
Erinomaiset kitkaominaisuudet
CVT-vaihteistossa hihnan/ketjun ja hihnapyörien välinen kitka on merkittävässä roolissa. AMSOIL Synthetic CVT Fluid:n kitkaomisnaisuudet on tarkkaan säädetty niin, ettei hihna/ketju luista.
Erinomainen kulumisen esto
AMSOIL Synthetic CVT Fluid is ehkäisee vaihteiston osien kulumista myös kovassa käytössä, taaten pitkän käyttöiän.
Kestää kuumuutta
AMSOIL CVT Fluid:n lämpöstabiili täyssynteetinen koostumus ehkäisee öljyn termistä hajoamista ja “lakan” muodostusta.
Suorityskyky märkäkytkimellä
AMSOIL Synthetic CVT Fluid tarjoaa ylivoimaisen suorituskyvyn märällä kytkimellä, vähentäen ravistusta, melua ja tärinää.
Kenttätestit
Neljällä autolla ajettiin kullakin 100.000 mailia (160.000 km) jonka päätteksi vaihteistot avattiin tarkastettaviksi. Kahdessa vaihteistossa oli AMSOIL Synthetic CVT Fluid ja kahdessa autossa Nissan NS-2 CVT Fluid.
Kuten alla olevista hihnan ja hihnapyörän kuvista näkyy, AMSOIL CVT Fluid antaa erinomaisen suojan kulumista vastaan, ja on korkealaatuinen vaihtoehto Nissan NS-2 CVT Fluid -öljylle.
Laboratoriossa testattu
Labratestit paljastivat että AMSOIL CVT Fluid täytti, ja joissain tapauksissa ylitti, Nissan NS-2 CVT -öljyn suorituskyvyn:
- FZG kulumistestissä (ASTM D5182) Nissan NS-2 saavutti 7 vaihetta, kun AMSOIL CVT Fluid ylitti sen selvästi ja saavutti 11 vaihetta.
- JASO LVFA Anti-Shudder Durability -testissä, AMSOIL CVT Fluid kesti kuusi kertaa pidempään, mikä tarkoittaa vähentynyttä ravistusta, melua ja tärinää (NVH, noise, vibration and harshness).
KÄYTTÖKOHTEET
AMSOIL Synthetic CVT Fluid suositellaan seuraaviin hihna- ja ketjutyyppsiiin CVT-vaihteistoihin:
- Audi/VW TL 52180, G 052 180, G 052 516
- BMW 8322 0 136 376, 8322 0 429 154, EZL 799A
- Daihatsu Amix CVTF-DC, CVTF-DFE
- FCA, CVTF+4®, MOPAR® CVT 4
- Ford CVT23, CVT30, WSS-M2C933-A, Motorcraft® XT-7-QCFT, MERCON® C
- GM DEX-CVT, CVTF I-Green2, GM CVT
- Honda HMMF, HCF-2
- Hyundai/Kia SP-CVT 1
- Mazda CVTF 3320
- Mercedes-Benz 236.20
- Mini Cooper EZL 799A, ZF CVT V1
- Mitsubishi DiaQueen CVTF-J1, CVTF-J4
- Nissan NS-1, NS-2, NS-3
- Punch EZL 799A
- Shell Green 1V
- Subaru e-CVTF, i-CVTF, Lineartronic® CVTF, K0425Y0710, CV-30, “Certified CVTF-II (SOA427V1660), High Torque CVTF
- Suzuki CVTF 3320, TC, NS-2, CVTF Green1, CVTF Green 2
- Toyota/Lexus TC, FE